VOICE LESSON 12: VIBRATO SINGING TECHNIQUES (2) with Erik Dillard

Discover all about VOICE LESSON 12: VIBRATO SINGING TECHNIQUES (2) with Erik Dillard by reading the article below, and if you want to know more about learning how to sing then follow this link by clicking here VOICE LESSON 12: VIBRATO SINGING TECHNIQUES (2) with Erik Dillard.



41 thoughts on “VOICE LESSON 12: VIBRATO SINGING TECHNIQUES (2) with Erik Dillard

  1. charlotte lautner says:

    hi ive posted a video called can i sing? how can i improve? because ive
    just started singing and i would really like to know how good i am and how
    i can improve i dont wanna ask my family or friends because i think they
    would just say im very good coz they dont want to hurt my feelings anyway i
    was wondering if you could watch my video and comment please

  2. DRASTICPWNS says:

    3:25 is what we call “beating the meat”, class. this is NOT a form of
    vibrato but a form of pleasure.

  3. Destiny108☆ says:

    Damn that two notes methode is awesome for developing vibrato !!

  4. purpledragonfly4 says:

    Holy SHIT ON A STICK!! I have struggled with this for YEARS and finally, I
    am making a sound that somewhat resembles vibrato! By no means am I a
    singer of any standard but when I perform for my thousands of fans (In my
    head in the shower) I won’t sound like a dying cat. Ok, Maybe a little bit
    but omg this works! THANK YOU!

  5. gida gilliard says:

    u r NOT WELL!!!! but i LOVE IT!!!

  6. Brian Payne says:

    Ok I have a lisp. I speak with my tongue (unfortunately) and I’ve been
    dealing with this for a while now. I believe it to be the reason why I have
    such a hard time with doing these techniques you’ve taught in this video. I
    can’t pulsate the same note, nor can I move faster on the Two-Note exercise
    and I believe it’s cause of my lisp. Plus I have an odd voice. It’s neither
    Baritone nor Bass nor Soprano. It’s kinda in between all 3. So do you have
    any advice or tips that can help me out?

  7. marco huss says:

    Thank u. U made my voice sound better

  8. Thanks Eric!! Your videos are really fun and good!! You explain very well
    everything! Congrats!

  9. Lahiru Liyanapathirana says:

    The way you teach is awsm.. so easy to grasp n fun as wel.. love it.. 😀 😀

  10. JessieEsi says:

    Right i need to unsubscribe the previous youtube singing teacher

  11. Wicked…drills i was looking for!! Thanks man…took me a couple of your
    drills to get the vibrato going…Keep up the good teaching methods bro!

  12. nordstromamich says:

    wow the other videos are boring and i end up leavin them but you get right
    to it!:D

  13. Linda SSeaman says:

    Get more beat making lesson ->bit.ly167YznB

  14. Isabella Brodarzon says:

    OMG IM ALREADY IN LOVE WITH YOU AND I JUST STARTED WATCHING! THAT THEME IS
    NOW OFFICALLY MY JAM!

  15. Aloka Somarathna says:

    thank you it worked . . . 😀

  16. CyberDame says:

    Awesome episode, you’re very entertaining and I like your teaching
    approach. The exercises are amazing. Thanks for sharing. 🙂

  17. Kevin Teodoro says:

    how many minutes should I do it per day ?

  18. Lilredfoxidol says:

    Hmm i still cant get my vibrato like his..

  19. lolaLuvvBunny says:

    I have this nasty habit of always trying to fake a vibrato with what I
    calla “spongebob laugh” effect. And it sounds so uncontrolled and a lot of
    times I might even choke while trying to do that lol. It’s just when try
    to sing like singers such as Tori kelly it naturally comes out when I try
    to mimic her riffs.

  20. thedarkknight646 says:

    3:14 he started simulating and making the sounds you make when you jack off
    lmao 

  21. Dadgum Roflwaffle says:

    Lmao man u the dawg man u the shit!! Thanks a lot!! :P

  22. TheBackSeat says:

    I thought vibrato came from the diaphragm…. I’m confused. 

  23. When Icebox was in the background of the threatener XD

  24. Antonio Jenkins says:

    Tyler Perry had some great secrets for singers and actors also.Tyler Perry
    Secret Words to Singers, Actors and Directors from singer Tony J

  25. Martin Frostevall says:

    Great job by the way! You are a very good tutor.

  26. musicisbrilliant says:

    One of the best videos on vibrato, Awesome! Thank you.

  27. Aaron Campos says:

    OH MY GOD THIS VIDEO ACTUALLY WORKED!!! THANK YOU I WILL PRACTICE THIS
    EVERYDAY!!

  28. david kayuni says:

    You are the the one of the best teach,thank you for you support.

  29. Raushan Essop says:

    Haha that intro was awesome

  30. Giavona Bellanoti says:

    Mr Erik Dillard thank you for putting me on the path of singing virbrato
    you are a very good instructor sir.

  31. 3:30 my roommate ask me why there’s singing in the porn.

  32. This is similar to doing Do-Re-Mi? exercises but using mum? instead.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *